مرور فيفا بر دوازده ماه سال 2012
تاريخ : پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:مرور فيفا بر دوازده ماه سال 2012,یوفا,سال2012, | 16:50 | نويسنده : امیرحسین خرمپور

سقوط رنجرز

شرایط مالی خطرناک رنجرز رازی بود که فاش شد؛ اما هنگامی که پس از 140 سال تاریخچه باشگاه و کسب 54 قهرمانی در لیگ، این باشگاه مجبور به تسویه حساب شد همه بیشتر شوکه شدند. غول‌های گلاسگو به دنبال آن در قالب یک کمپانی جدید شکل گرفتند و از دسته 3 کار خود را شروع کردند.

ضربه چیپ پیرلو

ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا در ضربات پنالتی مقابل انگلیس 2 بر یک عقب بود و ریکاردو مونتولیوو فرصت خود را از دست داده بود که نوبت به آندره‌آ پیرلو رسید و در چنین شرایط حساسی بود که هافبک باتجربه ایتالیایی‌ها جسورانه‌ترین ضربه چیپ خود را وارد دروازه‌ 3 شیر کرد تا در نهایت ایتالیا با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسد. 

شکوفا شدن نهایی اسپانیا

اسپانیا با شنیدن انتقادهای فراوان راه خود را به سوی فینال مسابقات یورو 2012 هموار کرده بود، قرمزپوشان به منتقدانشان نشان دادند که چرا این شیوه به آنها تعلق دارد. شاگردان ویسنته دل بوسکه با 4 گل ایتالیا را شکست دادند تا بار دیگر قهرمانی اروپا را از آن خود کنند و به اولین تیم قاره کهن تبدیل شوند که 3 افتخار مهم متوالی به دست آورده‌اند. 

هیجان‌آفرینی مورگان

اولدترافورد مسابقات به یاد ماندنی زیادی را میزبانی کرد اما تعداد کمی از آنها به اندازه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های المپیک فوتبال زنان میان کانادا و آمریکا هیجان‌انگیز بوده‌اند. الکس مورگان در اولین مسابقه وقت‌های اضافه گل چهارم آمریکا را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 4 بر 3 به پایان برسد. 

4 گل ایبرا

این اولین مسابقه‌ در فرندز آره‌نا بود اما احتمال اینکه ورزشگاه جدید استکهلم شاهد نمایش خیره‌کننده یک بازیکن باشد بسیار کم بود. زلاتان ایبراهیموویچ اولین بازیکن در 915 مسابقه بود که توانست مقابل انگلیس 4 گل به ثمر برساند؛ اما این گل آخر او بود که از فاصله زیاد وارد دروازه انگلیس شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیفتد. 

مسی از سد مولر گذشت

گرد مولر با تمجید از لیونل مسی پس از اینکه رکورد 85 گل وی در یک سال شکسته شد، اظهار داشت: رکورد من 40 سال بدون تغییر باقیمانده بود و اکنون بهترین بازیکن جهان توانست آن را بشکند و از این بابت خوشحالم. ستاره آرژانتینی بارسلونا با 91 گل سال 2012 را به پایان رساند.

خوشحالی کورینتیانس در ژاپن

کورینتیانس، غول‌های پولیستا اولین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را که از سال 2000 آغاز شده است، با قهرمانی پشت سر گذاشتند اما پیش از این تیم‌های اروپایی بدون استثنا قهرمانی این مسابقات می‌شدند. این طعم پیروزی را برای برزیلی‌ها زمانی شیرین‌تر کرد که تماشاگران برزیلی در ژاپن پیروزی آنها مقابل چلسی توسط گل گوئررو را جشن گرفتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ